Common-rail (англ. загальна магістраль) -сучасна технологія систем подачі палива в дизельних двигунах з безпосереднім вприском палива. 
З запровадженням в виробництво дизелів системи вприску «Common-rail» ситуація в цій галузі стрімко почала змінюватись. В системі common rail насос нагнітає паливо під високим тиском в загальну паливну магістраль. Цей тиск сягає від 1000 до 2500 бар (для порівняння тиск в механічних системах вприску палива не перевищує 400 бар). Керовані електронікою форсунки з електромагнітними або п'єзоелектричними клапанами вприскують паливо в циліндри. В залежності від конструкції, форсунки виконують від 2 до 9 вприсків за 1 цикл. Подачу керуючого електричного імпкльсу виконує електронний блок управління ЕБУ, що отримує сигнали від набору датчиків. Датчики в свою чергу відстежують різні параметри двигуна, що впливають на час і момент подачі палива форсункою в циліндр.
На цьому ролику докладно паказана робота паливного насоса високого тиску CP-1 з інтегрованим редукційним клапаном (частіше такі насоси з редукційним клапаном встановлювалися на такі авто як Citroen jumpy 2.0 hdi, Fiat scudo 2.0 jtd, Iveco daily 60c15 і тд., а от Mercedes-benz CDI встановлює його на розподільчій рейці, принципово їх конструкція одинакова).
Точний розрахунок кута початку вприску і кількості палива вприскуваного палива дозволяють дизельним двигунам виконати сучасні екологічні та економічні вимоги. Крім того дизельні двигуни з системою common rail по своїм силовим і динамічним характеристикам впритул наблизились, а в деяких випадках перевершили бензинові двигуни.
На відео докладно показана робота дизельного двигуна з системою Common-rail
|