|
Насос-форсунка - це сучасна система вприску палива дизельних двигунів. Різницею цієї системи від інших є створення високого тиску і вприск палива об'єднані в одному пристрої насос-форсунці. Застосування насос-форсунок дозволяє підвищити ККД двигуна,понизити розхід палива, викиди шкідливих речовин, а також рівень шуму. В системі на кожний циліндр двигуна стоїть своя форсунка. Привід насос-форсунки здійснюється від расподільчого валу (в деяких випадках спільно виконаного з валом ГРМ) через коромисло.
Плунжер слугує для створення високого тиску палива. Поступальний рух плунжера здійснюється за рахунок обертання кулачків розподільчого валу , зворотній – за рахунок пружини. Електромагнітний клапан високого тиску призначений для управління вприском палива (може бути п'єзоелектричний). П'єзоелектричний клапан має більшу швидкодію. Основним конструктивним елементом клапана є голка клапана.
Управління насос-форсунками виконує система управління двигуном. Блок управління двигуном на основі сигналів датчиків, керує клапаном насос-форсунки. Робота системи Конструкція насос-форсунки забезпечує оптимальне та ефективне утворення паливно-повітряної суміші. Для цього в процесі вприску палива передбачені кілька фаз: - попередній вприск (проводиться для досягнення плавності згорання суміші при основному вприску); - основний вприск; - додатковий вприск (проводиться для регенерації (очистки від накопиченої сажі) сажевого фільтра.
Работа насос-форсунки здійснюється таким чином. Кулачок розподільчого валу через коромисло переміщує плунжер вниз. Паливо переміщується по каналам форсунки. При закритті клапана відбувається відсік палива. Тиск палива зростає. При досягненні тиску 13 МПа голка розпилювача, долаючи зусилля пружини, підіймається і пропускає порцію палива в циліндр, відбувається попередній вприск палива. Він припиняється при відкритті клапана. Паливо переливаєтся в магістраль живлення. Тиск палива понижується. В залежності від режимів роботи двигуна, може відбуватись один або два попередніх вприски палива. Основний вприск підбувається при подальшому проходженні плунжера вниз. Клапан знову закриваєтся.Тиск палива зростає. При досягненні тиску 30 МПа, голка розпилювача, долаючи зусилля пружини і тиск палива, піднімається, проходить основний вприск палива.
Дефекти
Порожнини насос-форсунки постійно заповненні паливом(не завжди якісним), що подається з баку під тиском приблизно 5 - 6 атм. В момент, відповідний такту впуску, блок управлення подає сигнал на электромагнітний клапан, подача палива з бака відсікається. Коромисло натискає плунжер,він створює тиск біля 1500 кг/кв. см) в камері високого тиску. Під дією цього тиску розпилювач відкривається, відбувається вприск палива в циліндр. У випадку виробітки розпилювача (збільшення діаметру отворів) форсунка "переливає”. Зношений клапан не "тримає” тиск, поливо, відповідно, відходить назад в магістраль подачі, замість того щоб стискаючись, попадати в циліндр. Зношений плунжер просто нездатний створити достатній тиск для повноцінного вприску. Це можна сказати всі дефекки, які майже завжди можна полагодити.
Джерело: http://dizelinfo.narod.ru/ |