Думаю багато кому відомо, що існують 2-ва види двигунів внутрішнього згоряння (маються на увазі поршневі) 2-ох і 4-ох тактний. Розглянемо найпоширеніший з них 4-ох тактний дизельний ДВЗ. Доречі робота дизельного і бензинового двигунів відрізняються лише видом палива і способом його введення в циліндр та принципом займання паливно-повітряної суміші. 1й такт Впуск. Клапан впуску відкриваеться, повітря під дією розрідження, що створює поршень рухаючись з ВМТ до НМТ поступає в циліндр, після чого клапан закривается. 2й такт Стиснення. Поршень, рухаючись від НМТ до ВМТ,стискає повітря, після чого в гаряче від стиску середовище через форсунку розпилюється паливо. 3й такт Робочий хід. Поршень під дією енергії, що виділилась від згоряння суміші, що утворилась в кінці 2-го такту, рухається від ВМТ до НМТ. (Займання дизпалива відбувається після того як поршень майже досягнув ВМТ в 2-му такті. За рахунок тертя палива до стиснутого повітря). 4й такт. Випуск. Поршень іде вверх від НМТ до ВМТ, випускний клапан відкривається, відбувається випуск відпрацьованих газів. Дальше всі чотири такти повторяються.(див.малюнок 1) 
В залежності від камери згоряння, існує два типи дизельних двигунів. Дизель з нероздільною камерою («дизель з безпосереднім вприском») камера згоряння виконана в поршні, а паливо вприскується в надпоршневий простір. Головний плюс — менший росхід палива. Мінус — підвищений шум. Дизель з роздільною камерою (форкамера або вихрева камера) - паливо подається в додаткову камеру. В більшості такая камера пов'язана з циліндром спеціальним каналом так, щоб при стисненні повітря, попадало в вихреву камеру, і інтенсивно закручувалося. Це сприяє хорошому змішуванню вприснутого палива і повітря та самозайманню палива.(Див.малюнок 2)  Вихрева камера: 1.Форсунка 2.Свічка накалювання 3.Порожнина вихревої камери 4.Канал вихревої камери 5.Поршень
|